Public Policies and School Permanence in Primary Education in México: a Panel Data Analysis 2006-2013
Palabras clave:
GDP per cápita, primary education, public policies, remittancesResumen
This study seeks to determine the level of inuence that per capita GDP and remittances have had on the permanence of primary school students who are in the correct grade according to their age in Mexico, through an econometric analysis of panel data. The analysis includes hard data from the period 2006 to 2013. The purpose is to generate information for decision- making in public policies that allow strengthening the school permanence of students.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2024 INCEPTUM
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.
Todos las contribuciones hechas a INCEPTUM Revista de Investigación en Ciencias de la Administración se publican y distribuyen bajo una Licencia Pública Internacional - CC BY-NC-ND 4.0 (Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International) , lo que le permite a los lectores leer, descargar, copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato, con la condición de que se reconozca la autoría y no se haga uso del material con propósitos comerciales.